February 10, 2012

pErmoHoan dEgreE....

assalamu'alaikum....

ari nie 10feb ari terakhr prmohonan penerpan uitm ke degree....
niela plihan aku.....

1. aktuari
2. matematik pengurusan
3. statistik
4. matematik

aku thu maybe akn ade yg ckp aku xlyak...yela,cgpa xtggi....xbpe nk bjak plak tue...tp,xslah nk mncbe kn...?klu ade rezeki,aku akn dpt jgk ape aku nk...tp,klu xdpt...maybe ade g lg bek utk aku....

'Allah tak beri apa kita nak,tapi dia beri apa yang kita perlu....insyaALLAH.... :))'


bknnye aku xusaha....aku dh usaha,doa...tp klu mmg xdpt...xde rezekila....


" Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya ".


( Surah ar-Rad : 11 )
sume yg berlaku mngikt ketetpn drNYA...klu aku tak usaha utk dapatkn...mmg aku takkn dptla...tapi kalau aku dah usaha tp tetap jgk xdpt....ade la hkmahnya.....
so,percyela dgn rezeki ALLAH...then,ape yg kte dpt tue bersykurla....
orang yang bersyukur akan mendapatkan 1000 sebab untuk bersyukur manakala orang yang tidak bersyukur hanya akan nampak negatif dalam kehidupannya.
blek pd topik...aku dh wat plihn n plihn yg aku wat bkn kptsn aku sorg..aku dh bncg ngn family aku sume...insyaALLAH,brkat doa mak ayh n family...ade rezeki aku... :)
*to be honest...de sumthng jd kt idp aku...n that thing wat aku byk berubh...bkn pada luarn tp dlamn...trme ksih ya ALLAH krna wjudkn 'perkara' tue...
*ya ALLAH...dktkn hatiku dgn hatiMU....

No comments: