January 5, 2012

sauDaRaku daRi jauH....

assalamu'alaikum....

ye...aku nk cte sal saudara aku nie....diorg smpai mlaysia 13/12 klu xslah aku...diorg dr indonesia....aku ada saudara indon..so what...??aku xthu sgt diorg wat pe je kt mlysia nie....sbb aku kt melaka kn...aku jmp diorg time aku blek kndri sepupu aku n time cti mid sem laaaa....cmne aku de saudara kt sne...cmni cte dia...tp nie ape yg aku thulaaa...

arwah atuk aku belah mak ade nth bpe org adk bradik...diorg sume asal dr indonesia...arwah nenek belh mak aku jgk asal sne...arwah atuk aku n sorg adik dia dlu brhjrah ke mlysia....n sbb tue la...arwah atuk n arwah nenek trus jd wrganegra....adik berdik arwah atuk yg len still kt indonesia...krenya...mak  n adk berdik dia cme de sepupu kt malaysia xrmailaaa(ank ank adik arwah atuk)...sepupu mak yg len still kt indonesia....dh pham dh...?so,actually...hbgn kitorg bkn jauh pn...mmg dkt sgt....aku dgn ank ank sepupu mak tue dh jd dua pupu laaaa....

so...ini mereka sepnjg kt malysia....mmg mke indon pure je sume..... :D

nie gmbr diorg sume ngn mak n mkcik mkcik aku....time nie sepupu aku kwen kt s.alam tue.....

nie gmbr sblm g melaka...anta sepupu aku kwen tue....gmbr dpn umh aku.... :D

nie antara dua pupu aku....tp diorg sume nie bkn stu rombngan dgn yg ats...diorg smpai lewt skit....lgpn diorg dok bndr...idup diorg sng nk bnding dgn yg ats....ade dua pupu aku kwen ngn org jepun...n mke ank dia pn dh mcm jepun...tekala sndri yg mne...so,diorg xrpat sgt la dgn yg ats sbb dok jauh wlpn dlm indonesia jgk...yg dr indon 6 org je...yg len saudara mlysia.... :).

31/12/2011....diorg sume nk blek ke negara mereka.....antara gmbr seblum bertolk...

kmas kmas brg....byk kn brng diorg....


check-in....bju biru yg berkopiah putih tue pkcik aku...abg mak...dia la yg pling byk tlg diorg nie sume....
kiri skli pkai spek tue pkcik aku gak...adk mak.... :))


gambr kngan bersamaaaa.....sebelum diorg msuk ke dlm.....



adik akim ngn faiz....dua pupu ye mereka...kecik je faiz kn....?pdhal umr beza sethun ngn adk aku...'ye...adk aku mmg tggi'



mereka dh trun....pemerksaan imigresen KOT....xingt ape nmenye...hehe...
faiz dok trcngkung...msih dlm kesedihan...n rmai rmai tue...dia la yg mngis...n wat aku pn nk mngis sme.... --'





adik akim yg sedih.....dia rpat ngn faiz...tiap ptg men badmnton sesme...

itula cte diorg....honestly,mle mle dlu aku xske diorg dtg....sbb diorg byk dok umh aku...ble dh mkin rmai org...mkin sng la umh nk brseph kn...diorg kt sni glir glir tdo umh saudara aku yg len...tp,hmpir 3 mggu..msti puas gler...mcm mcm diorg rse kt sini...idup diorg kt sne,sush...dok kwsn kg btul...aku xpnh g sne...tp fmily aku yg len pnh g....time diorg g,aku xcti..so,aku xdpt ikt..akak n adk aku cte..umh diorg len gler ngn kt sini...dlm semggu trakhr diorg kt sini,aku leh la trme...de gak tgur tgur diorg...tp sumpah wei...aku xpham sgt diorg ckp...ckp jawa de bnyi indon kn....klu mak ayh aku ckp jawa leh gak aku pham...n time tue jgk bru aku thu nme setiap sorg...hahaha...trse gak la ble diorg dh xde skrg...umh aku jd snyp....huhu....

aku xmlu de saudara dr indonesia...tp aku bngga...maybe ade stgh org akn mlu...sbb.....indon kn...?nk cte ngn org pn mlu...cbe de saudara dr korea,jepun,uk...cept je cte kt org....aku bngga jd slah sorg dlm family nie...ye,AKU JAWA...so....? :))

No comments: